I Sverige gør de også meget for at unge lærer omkring aktier og ikke mindst risikoen, der er forbundet med det. I denne artikel kan du læse om Kungsholmens Västra Gymnasium i Stockholm, der aktivt underviser deres unge studerende i aktier, og som ligeledes bruger aktiedysten som træningsbane hertil.
Aktiedysten har en stærk relation og samarbejde med Unga Aktiesparare, der er Sveriges største ungdomsforening inden for aktier og investering. Her gør Unga et stort arbejde i at uddanne Sveriges ungdom inden for aktier og investering. – Og så er det med aktiedysten som platform.
I artiklen fra SVT, som er en af sveriges største nyhedsmedier, kan du læse om, hvordan den øgede interesse for aktier også kan medføre en negativ side, hvis man ikke underviser de unge. Og du kan læse om, hvordan Unga arbejder sammen med skolerne for at hjælpe de unge.
Læs også:
Lærer om UNG Aktiedyst: Mine elever er meget opsatte!
Gazi Sahin fra Niels Brock EUX-Gymnasiet har store forventninger til konkurrencen. Gazi er 34 år og til dagligt underviser han i fagene afsætning og virksomhedsøkonomi. De seneste to år har han brugt Aktiedysten i undervisningen, og derfor var Gazi Sahin begejstret, da han stødte på UNG Aktiedyst, Danmarksmesterskabet i investering for
SKOLEELEVER FÅR MILLION AT LEGE MED
Sådan lyder overskriften fra Fyens.dk på artiklen om den kommende læringskonkurrence SKOLERNES AKTIEDYST for 7-10 klasser på Fyn. Vi glæder os enormt meget til at få skudt konkurrencen i gang, hvor der altså er en heldig klasse der kan vinde 10.000 kr. til klassekassen.! Og så kan du altså vinde 10.000 kr. til
Mød Bulls, Bears & Bunnys! – “Jeg ville aldrig købe den i virkeligheden”
”Jeg håber OB slår FCK, for så stiger Brøndbyaktien” På Nordagerskolen i Ringe på Fyn er 8.C i fuld gang med Skolernes Aktiedyst. Vi har mødt eleverne Sandra, Emily, Lise og Tobias, som sammen med resten af klassen nu har spillet i to uger. Tobias har bl.a. investeret i fodboldklubben Brøndby IF og
Analyse – Hvordan ved man om det er en god investering?
Ugens fokus lyder på analyse af virksomheder og forståelse for det man investerer i. Her på siden har vi samlet to nyttige værktøjer, der kan guide dig til en bedre forståelse af analysering og forståelse for virksomheder. Og husk, hvis jeres hold rangerer blandt top-5, skal klassen dele jeres viden med
Er Andreas og Jonathan fremtidens investerings-guruer? Skoleelever har ramt en guldåre i skolernes aktiedyst
I forbindelse med Skolernes Aktiedyst på Fyn, besøgte @fyensdk @brenderup_realskole 9.C i denne uge. 9.C har ført kvalifikationsrunden, næsten siden start, hvor navnlig to elever, trak klassen op med pænt store gevinster. Selvom de i sidste ende blev overhalet af korup skole 7.a, har 9.C holdt fast i en top-5-placering og udvist en god
Finansdirektør i Fynske Bank: – Aktierne skal på skoleskemaet!
Aktier og investering har fanget interessen hos børn og unge, og vi bør reagere ved at tage interessen alvorligt, tale med dem om investering og sætte aktier på skoleskemaet. Ellers risikerer vi, at de finder informationen de forkerte steder.” – Sådan skriver Hans Erik Hansen, finans- og formuedirektør, Fynske Bank i Fyens.dk. På Aktiedysten har