Med Aktiedysten vil vi gerne skabe en platform, hvor man som underviser, forældre eller anden part kan skabe en praktisk fremførelse af viden om handel med værdipapirer, hvor ”eleven” kan prøve det af på en sjov og underholdende måde. Derfor er vi også utrolig stolte af at der på EMU’s hjemmeside ligger en guide til, hvordan du som underviser kan benytte platformen i undervisningen.
Ingen tabere på aktiedysten, kun ny viden at vinde
Interessen for at lære omkring investering er kæmpe stor fra de unge. Det kan vi blandt andet se på det engagement, der er her på Aktiedysten, men også det boom, der er sket på sociale medier de senere år. Ved at implementere det konkurrencemæssige og underholdende element fra Aktiedysten har vi set, hvordan lærere på kreativ vis har styrket elevernes engagement og motivation til at lære den viden de formidler.
Hvem er EMU
emu.dk er Børne- og Undervisningsministeriets digitale læringsportal, der inspirerer Danmarks lærere, pædagogisk personale og ledere og fremmer refleksion over egen praksis.
emu styrker spredning af viden og god praksis på tværs af uddannelser. Her findes regler og rammer, viden og forskning samt undervisningsaktiviteter, praksiseksempler og redskaber formidlet i tekst, lyd og levende billeder.
Vi ønsker at inspirere de fagprofessionelle i en hverdag, hvor de har ansvaret for at uddanne børn og unge til morgendagens samfund.
På emu.dk finder du tekster, der er redigeret efter de nedenstående retningslinjer og skrevet med opmærksomhed på publicering på web.
Læs også:
Mød Bulls, Bears & Bunnys! – “Jeg ville aldrig købe den i virkeligheden”
”Jeg håber OB slår FCK, for så stiger Brøndbyaktien” På Nordagerskolen i Ringe på Fyn er 8.C i fuld gang med Skolernes Aktiedyst. Vi har mødt eleverne Sandra, Emily, Lise og Tobias, som sammen med resten af klassen nu har spillet i to uger. Tobias har bl.a. investeret i fodboldklubben Brøndby IF og
Analyse – Hvordan ved man om det er en god investering?
Ugens fokus lyder på analyse af virksomheder og forståelse for det man investerer i. Her på siden har vi samlet to nyttige værktøjer, der kan guide dig til en bedre forståelse af analysering og forståelse for virksomheder. Og husk, hvis jeres hold rangerer blandt top-5, skal klassen dele jeres viden med
Er Andreas og Jonathan fremtidens investerings-guruer? Skoleelever har ramt en guldåre i skolernes aktiedyst
I forbindelse med Skolernes Aktiedyst på Fyn, besøgte @fyensdk @brenderup_realskole 9.C i denne uge. 9.C har ført kvalifikationsrunden, næsten siden start, hvor navnlig to elever, trak klassen op med pænt store gevinster. Selvom de i sidste ende blev overhalet af korup skole 7.a, har 9.C holdt fast i en top-5-placering og udvist en god
Finansdirektør i Fynske Bank: – Aktierne skal på skoleskemaet!
Aktier og investering har fanget interessen hos børn og unge, og vi bør reagere ved at tage interessen alvorligt, tale med dem om investering og sætte aktier på skoleskemaet. Ellers risikerer vi, at de finder informationen de forkerte steder.” – Sådan skriver Hans Erik Hansen, finans- og formuedirektør, Fynske Bank i Fyens.dk. På Aktiedysten har
Kickoff i dag Skolernes Aktiedyst på Fyn
Kære lærere og elever Så er SKOLERNES AKTIEDYST 2023 i gang! I dag åbner spillet, og vi kan næsten ikke vente med at se jeres klasser i aktion i den kommende måned! Der er taget hul på første fase, hvor alle hold er i gang med, at kæmpe om at blive
SKOLEELEVER FÅR MILLION AT LEGE MED
Sådan lyder overskriften fra Fyens.dk på artiklen om den kommende læringskonkurrence SKOLERNES AKTIEDYST for 7-10 klasser på Fyn. Vi glæder os enormt meget til at få skudt konkurrencen i gang, hvor der altså er en heldig klasse der kan vinde 10.000 kr. til klassekassen.! Og så kan du altså vinde 10.000